26/8 Ubåtsjakt!! =)

Idag råkade jag och Hiro vara ute på promenix precis samtidigt som militären hade ubåts-övning... Först verkade Hiro inte ha så mycket emot det där svarta konstiga som låg i vattnet. Han har ju åkt båt innan, så det var ju inget nytt precis. Men när ubåten kom för nära ilsknade han till och visade lite humör minsann... Han skällde på ubåten! Hiro insåg såklart inte det komiska i situationen, men många av de som var runt omkring smålog roat när en väldigt liten hund skällde på en väldigt stor ubåt..!

Hur som så skulle ubåten preics börja backa när Hiro började skälla, den var kanske bara 15 meter ifrån land och navigeringsövningen var klar. Stolt såg Hiro hur ubåten blev mindre och mindre, för att till sist försvinna ut till havs!  Gissa om han var lycklig och kaxig sedan! Svansen gick som en propeller ungefär! Tyvärr så hade jag, tillsammans med många runt omkring, alldeles för roligt för att hinna fiska upp kameran (läs mobilen, kameran låg som vanligt glömd hemma) men jag tänkte i alla fall slänga in ett kort på "bråkstaken"...  ;-p


Hiro gillar havet lika mycket som jag Kim tror jag, och det är ju bra det! Vi vill jag faktiskt bo vid havet  =)  Det blåser skönt på honom när det är för varmt ute, men det händer också en massa annat spännande vid havet! Och nu snackar jag inte militärövningar, för dem ser vi så ofta att det inte är speciellt spännande längre...


...nej, en morgon så hade vi Tre Kronor utanför köksfönstret när vi vaknade! Så kul att få se! Det var man verkligen inte beredd på! Och nu så pratar jag ju såklart inte om något så fjantigt som hockeylaget, utan om henne. Briggen Tre Kronor af Stockholm såklart! Gud vad vacker hon var där hon låg! Så stor och ståtlig! Jämför bara med människorna runt omkring..! Gissa om man längtade tillbaka till alla underbara seglatser med Fulton! Det finns ingen större frihet än att vara mitt ute på havet, utan land eller andra skepp i sikte. Först när man har upplevt det inser man hur begränsat livet i vanliga fall är. Och var som är äkta frihet. Jag kan inte tänka mig att någonsin bo långt ifrån havet. Havet är största friheten för mig, och så lugnande och vackert att se - även när det är upprört. Vid havet vill jag definitivt bo, och jag är så glad att Kim och Hiro också älskar havet!  =)



I övrigt så har Hiro kommit på något nytt, han ska sitta i fönstret och titta på när Kim cyklar iväg till jobbet, som en annan katt..! Jag tror nästan han är hälften katt för kommentaren man får när Hiro leker är "han låter ju som en katt" och han bara älskar att balansera omkring på ryggstöden och armstöden till sofforna... Dessutom då det här med att sitta i fönstret och titta ut...! Men söt det är han minsann så det räcker till och blir över..!  =)  Vi älskar honom så mycket!


Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0