19/7 Nu har jag lärt mig allt man behöver veta... =D

Till exempel att festivaler, det är allt något av det bästa som finns... Jag är inte ett dugg rädd för varken fyrverkerier, trummor och sambagrupper, karnevaler, live-musik, tivolin eller annat spännande. Det bästa av allt är alla matstånd som står överallt så att man kan lukta på allt gott... Och att sälja popcorn så där på gatan, det måste vara något av det smartaste som de där tvåbeningarna har kommit på någonsin.. Särskilt när de köper det till de där små korta tvåbeningarna - det tycker vi vovvar är riktigt bra det..! För de där viftar och har sig överallt så att de slipper minst hälften av vad de hade, och när det ligger popcorn överallt är det nästan omöjligt för matte och husse att hela tiden hålla stenkoll på mig. Så ett och annat popcorn har det ju slunkit ner under festivalen. Det allra bästa var när husse köpte popcorn till matte. Hon sa att lilla jag minsann också borde få smaka eftersom det ju bara är festival en gång om året i alla fall... Så det fick jag =D Gissa om jag tyckte att det var bra..!! Jag gick bredvid matte precis hela tiden och tittade på henne med de där underbara, bruna ögonen som jag vet att hon bara inte kan motstå ;-p Man är ju inte dum heller..!!

Under festivalen har det också varit en hel massa människor som har bott hemma i min lägenhet. Det tycker jag är riktigt bra ;-p Som mest bodde vi sju personer i vår lilla lägenhet på 99 kvadratmeter. Men det var bara bra det, för då hade jag ju så många fler att leka med..! Fast när jag hade sovit till åtta och ville ut och leka första morgonen så blev jag ju lite småsur när matte och husse tyckte att jag skulle stanna med dem inne i sovrummet. Töntigt! Vadå gästerna vill sova?! Jag var ju så ivrig att få göra det jag gör bäst - nämligen väcka alla gäster =D Väckning ingår på det här stället ser ni, matte säger att hon ska förvarna alla som kommer hit om det nu...

Efter att ha varit instäng i sovrummet två dagar så tyckte jag dock att det kunde vara nog. Jag bara hoppade lite mot dörren, och när jag sträckte mig riktigt långt en gång så nådde jag dörrhandtaget, gissa om jag blev glad och förvånad när jag insåg att jag hade släppt ut mig själv till alla roliga människor helt själv! Efteråt var det helt omöjligt för matte och husse att försöka stänga in mig mer i sovrummet på morgonen, och det tyckte jag var så bra så :-)

Jag lärde mig också att hoppa upp i matte och husses höga säng en morgon när jag hade tråkig. Jag tog så mycket sats jag bara orkade och sedan lyckades jag faktiskt ta mig upp alldeles själv. Gissa om jag blev glad och gav matte och husse en hel massa pussar som de inte var ett dugg förberedda på! Till sist görmde sig matte under täcket, men jag hittade henne såklart så lätt som en plätt =D Man är väl spårhund ;-p

Jag vet nu också precis vilken gäst jag helst sitter bredvid :-) Det gäller ju givetvis att maximera sannolikheten för att det ska komma nedtrillande någon liten godbit till lilla mig ju..! Det har det förresten gjort ganska ofta nu tycker jag ;-) Vi har också varit någon annan stans som hette Karlskrona och där köpte husse en hel kasse med ben till lilla mig =D Smarrigt värre, även om jag bara får ha två framme i taget... Det är lite töntigt det där, men det var väl förstås för att matte råkade komma på mig med att stoppa tuggisarna i vattenskålen.. Jag måste komma ihåg att bli lite mer försiktig med när jag gör det där..!

I övrigt har jag sett på när husse och alla gästerna försvann och åkte karuseller och radiobilar.. Det gillade jag väl inte riktigt, för så virriga som de är ibland så är det ju bäst att hålla koll på dem och ha flocken samlad och så där.. Inte så lätt när matte envisas med att alltid, alltid sätta på mig koppel och halsband...! Nu längtar jag minsann till Bjerken och Speja där jag får vara lös! Dit ska jag förresten imorgon, så det var därför som jag kände att jag skulle ta och skriva några rader till alla mina fans och beundrare =D Ni måste ju veta var jag tar vägen ju ;-) Så ni inte tror att jag försvinner helt... I eftermiddag kanske det bli några bilder också om matte snabba på å tömma kameran någongång det här århundradet vill säga... Just nu bara far hon runt och tänker på packningen... Bara för att vi ska vara borta en si så där två veckor.. hallå, så länge jag får min mat och en tuggis så klarar jag mig ju perfekt.. Helst sover jag ändå hos matte eller husse, så den där buren tycker jag vi kan glömma.. Det hade ju varit helt okej om hon glömde kopplet också, men sån tur har man väl inte förstås... Nehe... Nu är det dags för lilla mig att sluta, och snart vankas det mat där nere, så då måste jag självklart vara där och styra upp det så att allt går rätt till...

Jag har självklart också sett till att vi har anmält oss till Kennelträffan i Malmö idag =D Ett klart måste! =D Ses där alla glada!

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0