8/7 Det här är vad min husse gör om dagarna, nej jag menar nätterna!

Idag följde jag och matte med husse på jobbet! Det var riktigt roligt det! Jag fick träffa en massa jobbarkompisar till husse och alla sa att jag var sååå söt sååå! Ha, det vet jag väl redan! Det säger ju husse och matte varje dag ju! ;-D Min husse är lastbilschaufför och idag skulle vi åkte till Helsingborg! Inte för att jag bryr mig så mycket just om vart vi åker, nej det bästa som finns är ju att ligga och sova i bilen... Det tycket jag är så mysigt så, och så får man ju massa energi så att man kan hitta på hyss så fort man kommer fram dit man ska! Bäst tycker jag såklart om att åka precis två timmar, för då hamnar jag antingen hemma hos Annika i Malmö eller hos min hundkompis Speja i Vetlanda! Det är bra det! I Vetlanda finns dessutom mattes mamma Marie och hennes sambo Tomas som såklart gör sitt allra bästa för att skämma bort lilla mig! Sådant tycker jag om :-)

Hur som så åkte vi en sväng och sedan stannade lastbilen... Och då var jag ju bara tvungen att snoka igenom varenda vrå.. hallå, lukta - det är ju alla hundars rättighet - eller hur?! Det luktade riktigt gott och så försvann ju husse ut ur hytten också - självklart var jag tvungen att kolla vart han tog vägen! Eller hur! Jag menar, jag måste ju hålla koll på flocken såklart :-D Matte höll minsann hårt i kopplet! Som om jag hade tänkt hoppa ut där eller?! Sällan! Det är ju högt ju! Jag går inte ens i närheten av  dörren när den är öppen om de inte lyfter upp mig i famnen först minsann! Nehe, höjder, det är ingenting för mig det! Fast det är ganska roligt att sitta och titta en liten stund på alla små färgade lådor som åker omkring på det där svarta... Fast lite tröttsamt, snart sover jag ju såklart... Helt klart bättre än att räkna får!

Jag testade också att sitta på husses plats såklart! Det var kul! Jag tror nog att jag skulle kunna hoppa in och jobba här någon gång om det behövs ;-p Ratten var rolig den! Kolla in min stil! Är den inte bara sååå cool? Jag tror att jag skulle bli världens bästa lastbilschufför :-)

Hur som så kom vi ju till sist fram till det där Helsingborg. Där gick jag och matte en mysig långpromenad minsann medan husse försvann. Matte tyckte jag var lite hopplös och hon sa att vi kom ett steg fram och två steg bak, men hallå, det fanns ju massa nya dofter att lukta på där! Inte alls som hemma där jag varit nästan överallt någon gång i alla fall! Här var allting helt nytt och spännande! Fast det fanns också en läskig trafikkon... Den gillade jag minsann inte! Och den vägrade till och med flytta på sig, även att jag skällde på den! Hallå där! Jag som skäller så sällan, och trots det så är det ingen som lyssnar! Jaja, till sist så jag gick jag runt den där läskiga konan i alla fall. Och matte den dumbomen, hon stod bara där och såg ut som om det regnade..! Fast det var en superläskig trafikkon i närheten! Hallå där, men kan ju faktiskt undra om hon var blind eller något eftersom hon inte ens såg den där läskiga saken!

Sedan åkte vi tillbaka igen och det var väl helt okej. Under tiden som vi väntade i Önnestad på att husse om igen skulle "lossa och lasta" som matte säger, så la jag mig på hans plats - och där låg jag riktigt bra! Jag kollade också på genom fönstret medan en stor röd sak med världens finaste lampa la långa pinnar på flaket! Hallå där, varför ska de få åka med öss för?! Det tyckte jag inte om! Men sedan stannade den där stora röda saken och det visade sig att den hade ätit upp någon annans husse! I alla fall så kom han fram och pratade med matte och tyckte jag var jättefin :-)

Små spår
Från söta lilla Lisa

hhaha va gulligt :P tur att hiro kan ta efter husse sen då :P

2009-07-12 @ 22:57:55
Från söta lilla Emma

haha aa han är minsann en riktig sötnos :D

2009-07-13 @ 23:31:35
Besök min blogg http://fumihiro.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0