28-29/7 Nu är jag minsann en riktig kanothund!

Nu har ju matte och husse haft semester några veckor.. Det började såklart med Östersjöfestivalen, då kom det en massa roliga människor och bodde hos oss och skämde bort mig =D

Sedan blev det Bjerken, vilket jag såklart älskar! Stugan ligger mitt ute i skogen så där finns en massa nya spännande dofter att lukta på, nya träd att kissa på, en stor sandlåda där lilla jag kan gräva i timmar utan att någon tjatar om att jag ska låta bli, massor av skålar och tallrikar att slicka innan disken, långa promenader... Och så den där eviga bärplockningen med såklart... Jag begriper inte varför husse och matte måste envisas med att ibland stanna mitt i skogen när det luktar som allra bäst! Och så bara sätter de sig ner där - men utan att leka med mig! Jag begriper verkligen ingeting..! Lång tid tar det också... Nu finns det ju visserligen en hel del hyss att hitta på i skogen, så det är ju inte precis jättetråkigt, men jag protesterar ändå, för sakens skull liksom. Fast sist fick jag minsann matte och husse att skratta när jag åt blåbär ifrån riset... Vadå då? De var ju goda! Fast när jag försökte sticka ner min lilla nos i deras spann och äta lite så protesterade de av någon anledning..? Jaja, jag åt flera från blåbärsriset istället tills jag tröttnade och tuggade på en pinne istället.

Det bästa var nog när matte och mattes mamma bestämde sig för att gå och plocka svamp. Det var verkligen underbart! De gick sakta fram och tillbaka på små stigar i skogen. Precis lagom tempo för att lilla jag skulle hinna nosa på allt nytt =D Jag kan tänka mig att plocka kantareller många fler gånger..! Dessutom var ju min hundkompis Speja också med såklart, vilket gjorde det hela ännu bättre! Och varje gång när jag såg några sådana dära gulingar och gick fram och nosade lite på dem så blev matte av någon anledning helt superglad och gav mig massa beröm och godis...? Inte fattade jag så mycket av det, men det är klart att om jag såg att matte satte sig ner och plockade sådana där gulingar så skyndade jag mig ju såklart dit och fick beröm och godis... Dum är man ju inte!

Fast egentligen hade jag ju tänkt berätta om kanotpaddlingen! För nu har jag minsann varit ute och paddlat kanot med matte och husse och hela stora familjen, och sovit i tält! Det började med att alla fnattade runt och packade massa saker, det börjar jag bli ganska van nu eftersom jag så ofta åker till Vetlanda, så det bryr jag mig inte om längre. Men sedan bar de fram stora konstiga saker och band fast på taket på bilen... Det visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om, men visst, så länge jag har mat och husse och matte så är jag ju hyfsat nöjd så jag brydde mig inte om att skälla på dem. Så hoppade vi in i bilen och där sov jag såklart som en stock, men när jag vaknade så var vi framme i något som hette Svenarum, och där fick jag äntligen komma lite närmare de där stora sakerna. Jag gick runt och undersökte och nosade riktigt noga, och visst, de fick väl godkänt då...


Sedan skulle vi alltså paddla iväg då... Jag skulle få åka bredvid mattes lillebror Victor i en av kanoterna i min nya flytväst. Jag vet inte riktigt vad jag skulle tycka om det i början, särskilt inte eftersom matte och husse skulle paddla i en annan kanot! Fast tja matte hade ju försett Victor med frolic och leversnittar, så visst efter en stund så lugnade jag ju ner mig. Jag hade ju min fäll och vattenskål och "ninisen" såklart, så det gick väl ingen nöd på mig direkt...


Sedan skulle vi då stanna... Det blev fikapaus och sedan lite senare så stannade vi för kvällen. Vi skulle sova i tält sa matte, vad nu det kunde vara? Det fick jag snart se, men när jag ville vara med och dra lite i några snören och pinnar så tyckte matte att jag skulle sitta och titta på istället..! Hmpf, det hade säkert gått mycket fortare för dem att få upp de där tyghusen om jag hade fått hjälpa till..! Nåja, jag fick som alltid slicka alla tallrikar och skålar efter maten, och det kunde ju faktiskt få väga upp det där töntiga med att jag inte fick trassla in mig i tälten.. ;-p

Sedan, efter en massa godis och kortspelande, så var det tycligen dags att sova... Lilla jag hade inte någon bur med mig, utan jag skulle få sova med matte i en del av det där tältet... Det tyckte jag var jätteskumt i början, och jag begrep inte riktigt varför matte ville att jag skulle ligga på min fäll utan bur, men sen så såg jag ju att matte kröp ner precis bredvid mig så att jag nådde att pussa henne hur mycket jag ville, och då lugnade jag såklart ner mig... Matte försökte visserligen övertyga mig om att hon inte var så smutsig, men jag slickade och slickade och slickade i alla fall... Trött var jag ju dock, det hade ju varit så mycket nytt så... Jag somnade fort som bara den... Hos matte såklart =D


Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0