20/6 Ett litet skutt...!

Det var precis vad Hiro gjorde nyss, och helt plötsligt var han uppe i soffan - själv! Det var första gången! Det gick hur lätt som helst! Ena sekunden bara stod han på golvet nedanför soffan, och nästa sekund satt han så förnöjt bredvid matte och såg lycklig ut! Vilken liten vilde! Hur ska jag kunna lämna honom en hel vecka?!

För det är just precis vad jag ska göra nu på måndag... Då bär det nämligen av till Danmark för en veckas segling ombord på den tremastade skonaren Fulton med hemmahamn Marstrand. Hon är byggd 1915, 38 meter lång och heeeelt underbar! Just vecka 26 hyrs hon av Lions Sønderborg och ombord hålls Fulton Blind Camp 2009 - precis vad det låter som, ett seglarläger för 21 blinda deltagare! Det kommer även att finnas tre seende assistenter ombord, men det är jag som på något sätt ska få lägret att bli en succé, och samtidigt ha ansvaret för det! Hjälp! Eller något! Alla tidigare år har jag visserligen varit huvudledare med det mesta ansvaret, men i år är jag verkligen ensam ansvarig ombord! Nåja, det kommer säkerligen att ordna sig till det bästa :-) Och det ska bli precis lika kul som alla andra år! Jag älskade verkligen att få segla med Fulton! Det är helt sjukt att man kan älska att jobba gratis under större delen av dygnets timmar, men så är det verkligen! Det finns nästan ingenting som slår att gå upp tidigigt, sova i hängkojor, sitta nattvakt, baka bröd mitt i natten, laga mat i en gungande kabyss, sova för ankar... Och tusen andra underbara saker med Fulton!

Nåja, bland de saker som är bättre än Fulton hör ju självklart mina båda älsklingar! Det kommer att bli svårt att lämna lilla Hiro och Kim är i Karlshamn medan jag är borta och seglar... Men som tur var är det ju bara en vecka och sedan kommer jag hem till dem igen! Och under tiden jag är borta så har jag ju haft ytterligare underbara upplevelser med Fulton! Och Kim och Hiro har hunnit med en massa bus, lek, promenader och hyss ;-p

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0