27/6 Sommarens sista träningsträff, och äntligen hemma igen!

Nu är jag alltså hemma igen ifrån seglatsen i haven runt Danmark! Det var som alltid en fantastisk upplevelse! Jag bara älskar att segla ombord på Fulton, och att göra just den här blind-campen är bara fantastiskt! Men jag har såklart saknat mina båda älsklingar otroligt mycket, både Kim och Hiro! Mamma frågade mig vem av dem som blev gladast över att jag kom hem, och jag får väl säga att det blev lika! Hiro viftade så mycket på svansen att hela hunden viftade, och Kim kom med röda rosor! Inte helt fel!

Och dagen efter hemkomsten (läs idag) var vi alltså på sommarens sista träningsträff hos Annika i Malmö. Jösses vad Hiro har växt! Nu är han nästan lika stor som sin mamma Miko! Som alltid fick vi också en massa bra tips av Annika på vad vi ska tänka på och vad vi ska träna på... Så nu är det sommaruppehåll och nästa gång vi träffas är inte förrän i augusti. Det ska bli kul att träffa de andra valparna och deras ägare igen och se hur det har gått för dem. Vi tycker såklart som alltid att Hiro är störst, bäst och vackrast - och han börjar faktiskt också bli hyfsat väluppfostrad :-)

Snart är det dock sommar och semester på allvar, och det är tänkt att en hel del tid ska spenderas vid morfars sommarstuga utanför Hultsfred, i och ikring Vetlanda där vi har släkt och vänner samt här i Karlshamn då såklart, bland annat under Östersjöfestivalen. Vi ska också ge oss iväg och paddla kanot och bo i tält några dagar. Som alltid så ska lilla Hiro såklart med överallt! Det gäller att han får uppleva så mycket som möjligt nu medan han är liten så att han inte blir rädd för någonting som vuxen. Hitintills har det gått superbra, men vi får väl se vad han gillar flytväst osv!

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0