14/5 Nu är Hiro garanterat hemma..!











Redan från början var vår söta lilla shiba-kille väldigt duktig och hemmastadd här i vår lägenhet, men nu märks det verkligen att han har vant sig och att det här är hans hem. Han vet precis var allt finns, hittar allt, vet var maten serveras, vart man går när man vill ut, var Kim kommer på morgonen när han har sovit efter att ha jobbat natt, vilka buskar som doftar gott ute och vilka som inte gör det... Kort sagt det mesta man behöver veta som snart 9-veckors hundvalp! Han har också upptäckt att det absolut bästa som finns - det är Lulles Leverpastej ifrån Småland! När han får det till torrfodret då är han en riktigt lycklig liten vovve! Han äter som en häst (fast ibland undrar vi faktiskt om han inte är en ko, för han sätter gärna i sig gräs då och då på promenaderna) och slickar alltid skålen ren.

Imorgon eftermiddag/kväll är det dock tänkt att vi ska klippa klorna på honom för första gången sedan vi hämtade hem honom, spännande, spännande att se hur det går - skriker han på sedvanligt shibavis kommer säkert grannarna att ringa polisen! ;-p Vi får väl se... Kanske kan vi muta honom med en hel del leverpastej! :-D

Nu är det dags för en liten promenad igen ;-p Och sedan är det garanterat sovdax för både Hiro och mig... Klockan 06.00 tycker Hiro nämligen att det är lagom att gå upp, ta en snabb kissestund och sedan få sin älskade frukost - så där vill till att man är i säng ganska tidigt, för vissa dagar blir verkligen intensiva!


Små spår
Från söta lilla Lisa

han är så jävla fin.. hoppas att jag följer med ner nästa vecka så får jag träffa de där lilla sötsaken ;P

2009-05-15 @ 09:48:20
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0