28/6 Hiro börjar dagis!

Ja, precis så är det. Nu har jag nämligen läst färdigt och eftersom jag inte längre är hemma och pluggar hela dagarna utan nu pendlar till och från Karlskrona där jag precis har fått ett nytt jobb så behövde vi såklart göra något för att Hiro fortfarande skulle få bra dagar med mycket sällskap. Lösningen blev Tassa På hunddagis här i Karlshamn efter ett besök där. Personalen är supertrevlig, de jobbar med moderna metoder och Hiro gillade det redan första gången vi var på besök där. Förra veckan så gick han på inskolning och fick sakta med säkert längre dagar, den här veckan är det tänkt att han ska vara där hela veckan! Ni som är nyfikna kan kolla in deras hemsida eller också deras facebook-profil som uppdateras så gott som dagligen.

https://www.facebook.com/pages/Tassa-P%C3%A5/181918125168098

http://www.tassapa.se/

Hiro fann sig snabbt tillrätta och nu gnyr och gnäller han för att få komma in på dagis redan vid infarten, han vet precis vart han är på väg! På dagis har han hittat flera hundkompisar och de går mysiga promenader med såklart. Jag älskar såklart hundar, tänk att få ha ett sådant jobb där man får träffa underbara vovvar hela dagarna i ända! Men jag antar att man måste vara bra modig för att våga starta upp en sådan verksamhet i en så pass liten stad som Karlshamn. Jag tror, och hoppas, dock att det går bra för dem. Till vintern ska de i alla fall flytta till nya, och större, lokaler. Det är i alla fall väldigt skönt att veta att han har det bra under tiden som jag och Kim jobbar och att han får mysa med personalen där och leka med sina hundkompisar under tiden som vi är och jobbar. Till hösten är det också tänkt att Hiro ska börja på en "kantarell-kurs" om han har lugnat ner sig tillräckligt mycket för att kunna koncentrera sig vill säga... Trots att han snart är 2,5 år gammal så känns det som om han fortfarande är valp, för han är busig, lekfull och valpig i sättet och leker gärna dagarna i ända med andra hundar!

Nej, nu är det dags för en liten kvällspromenix innan det blir sängen för oss!

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0