2/7 På villovägar!

Idag blev det en liten utflykt till Hallabro för att titta på ny soffa till lägenheten, och då fick såklart Hiro följa med. Han brukar ju vara med oss överallt =)  Vi hittade även snygga soffbord och ett jättefint nyckelskåp när vi ändå var där.. =)

Men så skulle vi alltså hem, och med Kim bakom ratten kan det bara sluta på ett enda sätt - på villovägar! Som vanligt! Vad gäller småvägar har han verkligen inget lokalsinne alls! Jag förstår bara inte hur han kan hitta minst lilla gata i Karlskrona när han är så kass på att hitta ute på landet! Hur som så slutade det med att vi hamnade på en liten och krokig på väg som till sist ledde fram till Hällaryd! Fast vad gjorde väl det. På väg hem ville jag nämligen stanna för att plocka en bukett sommarblommor och jag hade inte mer än hunnit fram till dikeskanten innan jag såg alla smultron!

Tur att man är hundägare!! Fram med en bajspåse och börja plocka! Jag och Kim plockade bara en liten stund - men det blir underbar frukost imorgon! Och mycket mer fanns det kvar i dikeskanterna när vi åkte därifrån efter en liten sväng i skogen med Hiro. Blommor blev det faktiskt också!

Ett par fler timmar tillbringades sedan i källarförrådet medan Hiro sov sött uppe i lägenheten. Vi har äntligen röjt undan allt sedan lytten och nästa vecka kommer det en ny frysbox dit för att vi ska kunna frysa in jordgubbar mm inför vintern och nästa år såklart. Mums!

Nehe, nu är det snart sovdax och lilla Hiro är just nu ute med Kim på sin sista kvällspromenad. Imorgon blir det storbak eftersom det inte ska vara så fint väder. Planen är dock att inte bara baka till oss själva, utan också baka hemmagjorda hundkex till världens bästa fyrbening! Såklart! Update tomorrow om hur Hiro gillar det nya receptet jag tänkte prova!

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0