6/7 Dagis-shiba!

Idag har Hiro varit på dagis igen, äntligen - tyckte han! När Kim är ledig är Hiro såklart hemma med honom, och nu när han har börjat på dagis är han trött och nöjd när han kommer hem. Nu har han inte varit på dagis sedan i fredags så idag var han verkligen dagis-sugen! Han har lekt och busat och haft skoj idag på dagis, för nu ligger han och sover på golvet och har så gjort nästan ända sedan han kom hem =)  Underbart att han trivs där verkligen! Hur det blir nästa vecka när Kim jobbar eftermiddag och Hiro ska vara hemma hela veckan med honom, det är en annan sak det... Vi får väl se hur det går! Nu när han väl har hittat kompisar att leka med dagarna i ända vill han inte gärna sluta!


Små spår
Från söta lilla L. Escobar

Hej Emma och Kim!



Jag har blivit helt förälskad i Shiban, sen första gången jag började läsa om den rasen. Googlar runt som en tok och sen hittade jag er blogg! Er Fumihiro verkar vara så himla go' och speciell, men en liten fråga har jag nog, det verkar som att många Shiba ägare upplever sina shibor som lite för "självständiga". Jag är medveten om att shiban av en självständig natur, men ibland så tycker jag nästan att det framkommer som att dom inte är så kelna av sig, alltså inte tycker om att vara nära så mkt. Och är det ngt jag verkligen vill ha så är det ju en hund som älskar att mysa och vara med sin matte och husse. I övrigt så känner jag mig helt fascinerad av shibans personlighet och det känns som att vi redan har bestämt oss för en, men när man läser sånna smågrejer så blir jag lite orolig över att shiban inte kommer vilja gosa med oss, och komma och gå lite när han själv vill, som en liten katt. Hur har ni det?

Tacksam för svar!



Kramar!

2011-09-11 @ 16:49:22

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0